Orgazmus - Hegyalja Fesztivál - csütörtök


Hogyha egy kiadós képzavar keretében a Hegyalja fesztivált egy szexeléshez akarjuk hasonlítani, akkor az első nap volt az előjáték a Slayerrel, és a második nap volt az orgazmus a Down zenekar fellépésével. Nem kell aggódni, a hátralévő időben is nagyszerűen fogunk mulatni, de azért a legfontosabb eseményen már túl vagyunk, ez már csak az utójáték. De kicsit előreszaladtunk az időben, nézzük szép sorjában!
Kora délután a Nagyszínpadnál kávézgattunk és nyalogattuk a sebeinket amiket az előző napi bevetésen összegyűjtöttünk (főként mentális sérülésekről van szó). Szóval békésen bambultunk ki a fejünkből, amikor elkezdett játszani a Let the Cigar Die nevű formáció, és egyből felkaptuk a fejünket, ugyanis már az első riffnél lehetett hallani, hogy itt egy elég komoly dologról van szó. Ezért érdemes fesztiválra járni, mert ugye főleg az ismert nagy nevek miatt jön el az ember, de olykor megtörténik, hogy belebotlik valami ismeretlenbe, ami egyből megfogja, és tudja, hogy később még nagyon sok kedves percet fog okozni neki. A Let the Cigar Die ilyen volt. Kellemes stoner lebegésektől a durvább hardcore megfejtésekig volt minden. A sound kellemesen telt volt, az énekes hangja az első számnál még nem melegedett be teljesen, de később már  karcosan hasított, és a kora délutáni lazulást felváltotta egy szerintünk kiemelkedően jó buli. A végén még eljátszottak egy Crowbar és egy Down feldolgozást is. Kellemes meglepetés volt, reméljük még hallani fogunk erről a zenekarról!

Aztán a délután folyamán egyre rosszabb lett az idő, ezért úgy döntöttünk, hogy a bánatunkat agresszív fröccsözésbe fojtjuk, aminek persze meg is lett az eredménye... A Nagyszínpadnál lévő italellátó egységből figyeltük az eseményeket. A Leander Rising nem tartozik a kedvenceink közé, de élőben egész jó volt, és dobtunk egy hátast mikor eljátszották a Panterától az I'm Broken-t, és a szám közepén maga a mester, Phil Anselmo jött fel a színpadra egy pacsira, és gratulált a többieknek, hogy csak így tovább srácok! Vörös Attilát, a zenakar gitárosát biztos nem kell bemutatni (akinek mégis: a Nevermore zenekart is megjárt gitárhíró a srác), szóval elég jól kezeli a hangszert, még Dimebag se nagyon tudott volna nagyon belekötni a szólóba...

Ezután tettünk egy kört és láttunk egy picit a Fishből a Pepsi színpadnál és egy picit a Road zenekarból a Nagyszínpadnál, de itt már inkább a tudatunk módosításával voltunk elfoglalva. A Depresszió előtt elkezdett szakadni az eső, de ez láthatólag nem zavarta a rajongóikat, minket viszont annál inkább, mert mire a Skindred elkezdődött sártengerré vált a Nagyszínpad előtti tér.



Skindred

A Skindredről annyit kell tudni, hogy keverik a metált a hip-hoppal az elektronikával és reggaevel és ez bármennyire bizarrnak tűnik is, de működik! Elképesztően jó bulizene, ami főleg élőben hat, ezért nagyon örültünk, hogy elcsíphettük őket. A feka (azaz afro-amerikai) énekes egy hihetetlenül ízléstelen flitteres csillogó piros öltönyben lelkesítette a tömeget, utólag összeraktuk, hogy valószínűleg azért esett erre a választása, mert egyébként nem is látszott volna a sötétben:) Végig remek volt a hangulat, mindenki mosolyogva ugrándozott, sőt a végén az énekes megkérte a közönséget, hogy vegyék le a pólójukat (sajnos ennek felkérésnek a gyengébbik nem tagjai nem tettek eleget) és a levett pólót pörgessék a fejük felett. Érdekes látvány volt, ahogy a megőrült tömeg helikopterként propellerezett...

Majd ezután végre elérkezett az, amire már mindannyian nagyon vártunk. A Down attól (is) különleges, hogy a tagok önmagukban is egy sikeres banda tagjai voltak (Crowbar, C.O.C., Pantera, Eyehategod) és összeálltak hogy létrehozzák New Orleans legmocskosabb és legütősebb zenekarát. Próbáltunk annyira előre menni a színpadhoz, amennyire csak lehetett, bár ez kicsit nehéz volt a rengeteg ember és a cipőnk talpán lévő 17 centis sárréteg miatt. Pont elhelyezkedtünk, mikor megjelent a színpadon a Down, vagyis név szerint Phil Anselmo, Pepper Keenan, Kirk Windstein, Jimmy Bower és Patrick Bruders. Laza felvezető jammeléssel belekezdtek az Eyes of the South című számba, és elkezdődött az őrület. Phil Anselmo egy hihetetlen szuggesztív frontember, minden mozdulatára odafigyel az ember és minden különösebb erőlködés nélkül egy pillanat alatt üvöltésre vagy utasítja a közönséget,ahogy éppen a kedve diktálja. Bár a régi tűz egy kissé megkopott (mint ahogyan a hangja is), és felszedett néhány kilót de mégiscsak egy elő legenda állt előttünk a zenésztársaival és ez az öt texasi suttyó félelmetesen jól tud zenélni! Minden megnyilvánulásukból a zene és a közönség szeretete sugárzott. Voltak új slágerek, mint a Withctripper és persze a régebbi nagy nóták sem hiányoztak, mint a Losing all vagy a Dimebag emlékére játszott Lifer. A program tényleg hibátlanul volt összeállítva: volt ultrasúlyos New Orleans is a dying whore, vagy a Lyrsergik Funeral Procession-ön keresztül a lazább Stone the crow-ig minden. Utolsó számként természetesen a Bury me in smoke -ot nyomták, ami aztán egy őrült jammelésbe ment át; felhívták a roadokat is a színpadra, átadták nekik a hangszereket, és együtt bohóckódtak, örömködtek, ünnepelték magukat.



Így nyomta a Down a Witchtrippert

Zárásként pedig Phil elénekelte a Stairway to Heaven utolsó sorát, majd eldobta a mikrofont, és levonult a színpadról. Koncert vége. Hidegrázás. Eufória.

Ezzel párhuzamosan történt eseményekről egy kolléga beszámolójára tudunk hagyatkozni, aki állítólag remekül szórakozott az Irie Maffián, és előtte kevésbé remekül a Freshfabrikon, mindenesetre ezek után egyesült erővel bevettük magunkat a JagerBarba és buliztunk hajnalig.

Ma jön a Junkies, a Kiscsillag, Ákos, az Anti-Flag, és még sokan mások. Holnap újra jelentkezünk!

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme