péntek, június 28, 2013
FOOTER
, Posted in
beszámoló
,
down
,
élménybeszámoló
,
fesztivál
,
hegyalja
,
hegyalja fesztivál 2013
,
koncert
,
rakamaz
,
tokaj
Hogyha egy kiadós képzavar keretében a Hegyalja fesztivált egy szexeléshez akarjuk hasonlítani, akkor az
első nap volt az előjáték a Slayerrel, és a
második nap volt az orgazmus a Down zenekar fellépésével. Nem kell aggódni, a hátralévő
időben is nagyszerűen fogunk mulatni, de azért a legfontosabb eseményen
már túl vagyunk, ez már csak az utójáték. De kicsit előreszaladtunk az
időben, nézzük szép sorjában!
Kora délután a Nagyszínpadnál kávézgattunk és
nyalogattuk a sebeinket amiket az előző napi bevetésen összegyűjtöttünk
(főként mentális sérülésekről van szó). Szóval békésen bambultunk ki a
fejünkből, amikor elkezdett játszani a Let the Cigar Die nevű formáció,
és egyből felkaptuk a fejünket, ugyanis már az első riffnél lehetett
hallani, hogy itt egy elég komoly dologról van szó. Ezért érdemes
fesztiválra járni, mert ugye főleg az ismert nagy nevek miatt jön el az
ember, de olykor megtörténik, hogy
belebotlik valami ismeretlenbe, ami egyből megfogja, és tudja, hogy
később még nagyon sok kedves percet fog okozni neki. A Let the Cigar Die
ilyen volt. Kellemes stoner lebegésektől a durvább hardcore
megfejtésekig volt minden. A sound kellemesen telt volt, az énekes
hangja az első számnál még nem melegedett be teljesen, de később már
karcosan hasított, és a kora délutáni lazulást felváltotta egy
szerintünk kiemelkedően jó buli. A végén még eljátszottak egy Crowbar és
egy Down feldolgozást is. Kellemes meglepetés volt, reméljük még
hallani fogunk erről a zenekarról!
Aztán a délután folyamán egyre rosszabb lett az idő, ezért úgy
döntöttünk, hogy a bánatunkat agresszív fröccsözésbe fojtjuk, aminek
persze meg is lett az eredménye... A Nagyszínpadnál lévő italellátó
egységből figyeltük az eseményeket. A Leander Rising nem tartozik a
kedvenceink közé, de élőben egész jó volt, és dobtunk egy hátast mikor
eljátszották a Panterától az I'm Broken-t, és a szám közepén maga a
mester, Phil Anselmo jött fel a színpadra egy pacsira, és gratulált a
többieknek, hogy csak így tovább srácok! Vörös Attilát, a zenakar
gitárosát biztos nem kell bemutatni (akinek mégis: a Nevermore
zenekart is megjárt gitárhíró a srác), szóval elég jól kezeli a
hangszert, még Dimebag se nagyon tudott volna nagyon belekötni a
szólóba...
Ezután tettünk egy kört és láttunk egy picit a Fishből a Pepsi
színpadnál és egy picit a Road zenekarból a Nagyszínpadnál, de itt már
inkább a tudatunk módosításával voltunk elfoglalva. A Depresszió előtt
elkezdett szakadni az eső, de ez láthatólag nem zavarta a rajongóikat,
minket viszont annál inkább, mert mire a Skindred elkezdődött
sártengerré vált a Nagyszínpad előtti tér.
Skindred
A Skindredről annyit kell tudni, hogy keverik a metált a
hip-hoppal az elektronikával és reggaevel és ez bármennyire bizarrnak
tűnik is, de működik! Elképesztően jó bulizene, ami főleg élőben hat,
ezért nagyon örültünk, hogy elcsíphettük őket. A feka (azaz afro-amerikai) énekes egy hihetetlenül ízléstelen flitteres csillogó
piros öltönyben lelkesítette a tömeget, utólag összeraktuk, hogy
valószínűleg azért esett erre a választása, mert egyébként nem is
látszott volna a sötétben:) Végig remek volt a hangulat, mindenki
mosolyogva ugrándozott, sőt a végén az énekes megkérte a közönséget,
hogy vegyék le a pólójukat (sajnos ennek felkérésnek a gyengébbik nem
tagjai nem tettek eleget) és a levett pólót pörgessék a fejük felett.
Érdekes látvány volt, ahogy a megőrült tömeg helikopterként
propellerezett...
Majd ezután végre elérkezett az, amire már mindannyian nagyon
vártunk. A Down attól (is) különleges, hogy a tagok önmagukban is egy
sikeres banda tagjai voltak (Crowbar, C.O.C., Pantera, Eyehategod) és
összeálltak hogy létrehozzák New Orleans legmocskosabb és legütősebb
zenekarát. Próbáltunk annyira előre menni a színpadhoz, amennyire csak
lehetett, bár ez kicsit nehéz volt a rengeteg ember és a cipőnk talpán
lévő 17 centis sárréteg miatt. Pont elhelyezkedtünk, mikor megjelent a
színpadon a Down, vagyis név szerint Phil Anselmo, Pepper Keenan, Kirk
Windstein, Jimmy Bower és Patrick Bruders. Laza felvezető jammeléssel
belekezdtek az Eyes of the South című számba, és elkezdődött az őrület.
Phil Anselmo egy hihetetlen szuggesztív frontember, minden mozdulatára
odafigyel az ember és minden különösebb erőlködés nélkül egy pillanat
alatt üvöltésre vagy utasítja a közönséget,ahogy éppen a kedve diktálja.
Bár a régi tűz egy kissé megkopott (mint ahogyan a hangja is), és
felszedett néhány kilót de mégiscsak egy elő legenda állt előttünk a
zenésztársaival és ez az öt texasi suttyó félelmetesen jól tud zenélni!
Minden megnyilvánulásukból a zene és a közönség szeretete sugárzott.
Voltak új slágerek, mint a Withctripper és persze a régebbi nagy nóták
sem hiányoztak, mint a Losing all vagy a Dimebag emlékére játszott
Lifer. A program tényleg hibátlanul volt összeállítva: volt ultrasúlyos
New Orleans is a dying whore, vagy a Lyrsergik Funeral Procession-ön
keresztül a lazább Stone the crow-ig minden. Utolsó számként
természetesen a Bury me in smoke -ot nyomták, ami aztán egy őrült
jammelésbe ment át; felhívták a roadokat is a színpadra, átadták nekik a
hangszereket, és együtt bohóckódtak, örömködtek, ünnepelték magukat.
Így nyomta a Down a Witchtrippert
Zárásként pedig Phil elénekelte a Stairway to Heaven utolsó sorát,
majd eldobta a mikrofont, és levonult a színpadról. Koncert vége.
Hidegrázás. Eufória.
Ezzel párhuzamosan történt
eseményekről egy kolléga beszámolójára tudunk hagyatkozni, aki állítólag
remekül szórakozott az Irie Maffián, és előtte kevésbé remekül a
Freshfabrikon, mindenesetre ezek után egyesült erővel bevettük magunkat a
JagerBarba és buliztunk hajnalig.
Ma jön a Junkies, a Kiscsillag, Ákos, az Anti-Flag, és még sokan mások. Holnap újra jelentkezünk!