Paloma Faith: Fall To Grace - erre még gyúrni kell
csütörtök, augusztus 09, 2012
FOOTER
, Posted in
fall to grace
,
lemezkritika
,
paloma faith
,
pop
,
r'n'b
,
soft rock
,
soul
,
új lemez
A
színészkedéssel is próbálkozó, 2009-ben „Do You Want the Truth or SomethingBeautiful?” albummal befutott énekesnőt Amy Winhouse-hoz hasonlítgatják a
kritikusok. De valóban olyan ígéretes tehetség, mint Amy volt? Vagy megint egy
kissé rekedtes „pin up”-os csajszit raktak a közönség elé, aki egy-két évig
ugyan ellavírozgat, ám sokáig úgysem marad fenn a „sztárok tengerén”?
A soul és jazz
stílusban előadó énekesnőt nem csak Winehouse-zal, de Duffy-val is azonosították
már. Tény, hogy hasonló a hangszínük, de ez az egy
indok még édes kevés, hogy Palomát a Duffy-hoz vagy Amy-hez mérjék. Ugyanis az utóbb említett, a közelmúltban elhunyt énekesnő igazi ikonnak számít még ilyen
rövid pályafutás után is, míg Paloma még csak egy szárnyait bontogató, saját
útját kereső popénekesnő.
Bár Faith
stílusa inkább eklektikus: összegyúrták a műfajokat, tettek beléje egy kicsit
ebből is, abból is. Aztán kissé lágyabb hangzást adtak neki, és mehetett a
karrier. Mindazonáltal azt meg kell hagyni, hogy az énekesnőnek elég erős
hangja van, de semmiképpen sem egyedi, vagy karakteres. Mellőz minden spontaneitást,
kreativitást, amely a Fall To Grace című dalból tükröződik vissza a leginkább.
A május 28-án
napvilágot látott második nagylemez producere Nellee Hooper volt, aki már
dolgozott Madonnával, Björkkel és Gwen Stefanival is.
Az albumon kissé
érezhető is a poposabb hangzás. Különösen a Blood Sweat & Tears című szám
sikeredett slágeresre, de akad még egy-két ilyen gyöngyszem a korongon. Ilyen például a Picking Up The Pieces című szám is.
Ilyen a Picking Up The Pieces című dal, mozgóképpel.
A korong
egyébként igen kommersz és semmiképpen sem eredeti, bizonyos helyeken már-már
unalmasnak hat. A számok között szinte semmi különbség nincs. A Beauty of the End és a When You’ re Gone
például egy az egyben ugyanúgy kezdődik. Paloma kissé megerőlteti magát, és már
feldereng a hallgató előtt Duffy is, hogy na, talán tényleg ott van a hasonlóság. De aztán az egész mehet le a lefolyón, mert olyan unalmas és egysíkú az egész.
Szenvedős és túljátszott akár egy rég elcsépelt Britney szám, még a ’90-es
évekből.
Háttérzeneként
feltűnik mindenféle érdekesség az albumon, mint a zongora, a szinti, de még néhány hip-hop-os alap is fel-felbukkan, bár ezt Faith hajlamos túlénekelni.
Még a nagyon
ígéretesnek bélyegzett második track, a 30 Minute Love Affair sem valami nagy
szám, ugyanolyan ripacsul szenvedős, mint társai.
Önöknek tetszik a 30 Minute Love Affair?
Viszont ami még
inkább egysíkúvá teszi az imént említett számot és az magát az albumot, az
Paloma hangja. Nem igazán játszik vele, és az egyféle hangszín (és a hasonló
dalok) összemosódnak, majd az egész anyag egy álmosító, könnyen feledhető valamivé
alakul át.
Summa summarum,
a fiatal énekesnőnek még van mit alakítgatnia magán ahhoz, hogy beállhasson a
legnagyobb dívák soraiba.
Írta: Vicky
Megjelent: 2012. május 28.
Műfaj: pop, soul, R&B, soft rock
Hosszúság: 44:57
Jegyzi: a RCA Records
Producerek: Nellee Hooper, Jake Gosling, Al Shux, David Arnold