A VMA még létezik


És az MTV vasárnap este, hacsak rövid időre is, de visszatért ahhoz, amihez régebben nagyon értett: a zenéhez. Igaz a fellépők és díjazottak fele inkább botrányairól, mint zenéjéről ismert (Miley Cirus), a másik fele meg a '90-es évek aranykorszakából ragadt itt (Justin Timberlake), egy részéről meg sosem hallottunk, de akkor is. Az embernek legalább nosztalgiázni kedve támadt. Tíz év alatt nagyot változott a világ. Ki volt az év felfedezettje '93-ban? És kié lett akkor a  legjobb videoklip díja? A klikk után bebizonyítjuk, hogy a világ az óta igenis szarabb lett. Zenei téren mindenképp.
Az MTV kinyírta a rádiót, az internetet pedig az egész zenebiznisz haláláért okolhatjuk. Míg 1993-ben Az Év Videóklipje kategóriában a Pearl Jam Jeremyje nyert (és még besöpört ugyanezért a dalért vagy három másik díjat is), a Legjobb Alternatív Zenét a Nirvanától hallgattuk, és a közönség, igen a közönség kedvence (!!!) nem valami simára borotvált mellkassal hódító fiúbanda romantikus nótája, hanem az Aerosmith formabontó 'Living on the Edge' klipje lett. Hát igen, tudtunk élni a '90-es években. De hol van már a tavalyi hó?
                                                             

A díjazásra váró kategóriák száma nemcsak lecsökkent (A Legjobb Alternatív Zenének például teljesen nyoma veszett), hanem valamiért a szervezők olyan röhejesnek is csak a legnagyobb jóindulattal nevezhető díjakat osztanak mint a Legjobb Társadalmi Üzenetet hordozó videoklip (a nyertes Ryan Lewis 'Same Love'-ja lett, aki hallott már a dalról jelentkezhet a szerkesztőségben egy csokiért) vagy a Nyár Dala (természetesen: One Direction és nem Kozsó). Persze mi vagyunk naivak, hogy meglepődünk ezeken a kategóriákon, hiszen az MTV ma már nem botrányos videoklipeket mutogat (Madonna Erotica), hanem olyan társadalmi üzenetekkel látszólag megspékelt realitiket mint a Tini Mamik.

Lehet, hogy '93-ben a Jeremy lett az év videója, egy évvel később pedig az Aerosmith Cryin'-ja, de idén velünk volt Justin Timberlake és sokadik dala Timbalandtől. Nyilván van benne valahol rap betét is, nem tudjuk, mert elfelejtettük meghallgatni. A Legjobb Férfi előadó kategóriánál nem teljesen értjük mit keres Timberlake vagy Bruno Mars, de ez utóbbi elég szavazatot kapott, hogy átvegye a  Moonman-t . A kilencvenes években, ebben a kategóriában Lenny Kravitz (Are You Gonna Go My Way) és Tommy Petty (Mary Jane's Last Dance) kapott díjat. Több hozzáfűzni valónk nincs.


És elérkeztünk a Legjobb Női Előadóhoz, ami idén sokadszorra is Taylor Swift lett, a lány aki annyira mesterkélt, hogy az ember folyamatosan szeretné jól összemaszatolni valamivel az arcát.  '93-ban K.D. Lang, a rá következő évben pedig Janet Jackson mindent vitt ebben a kategóriában. De volt idő, amikor Lauryn Hillt sem az adóhatóság, hanem a rajongók üldözték. Szép idők voltak, na.

A Legjobb Pop videoklip hiánycikk volt a '90-es évek elején, aztán Britney Spears-szel minden megváltozott. Idén ezt Selena Gomez nyerte, akiről valahogy még mi is tudjuk, hogy Justin Bieber volt nője (??). Mi kérünk elnézést.
Mivel az interneten folyamatosan tűnnek fel, és le tizenöt perces celebritások, így a befutás / áttörés fogalma elvesztette jelentőségét. Best Breakthrough videó már régen nincs ( '93-ban a Los Lobos, '94-ben pedig az R.E.M. nyert). Van helyette azonban Best Artist to Watch, ez gyaníthatóan a legnagyobb retinaingert kiváltó művész, ami 2013-ban Austin Mahone. Mindenki rákereshet jutúbon.


A Legjobb Közös Dal Pinké és valami rapperé lett, a legjobb hiphop videót pedig lebetűzni sem akarjuk. Csupán zárjuk sorainkat azzal, hogy a Legjobb Rock a HarmincmásodpercaMarsra lett. Ezt '93-ban  a Pearl Jam nyerte, ('94-ben pedig a Sound Garden ) de jelölték a Nine Inch Nailset, és a Helmetet is, mivel volt Legjobb Metálzene díj is. Ez ma csak akkor fordulhatna elő, ha valamelyik szervezőnek elgurulna a nyugtatója. A legnagyobb meglepetés az volt, hogy az N’Sync összeállt néhány dal erejéig.
Reméljük, nem indulnak világ körüli turnéra.

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme